Jihomoravský kraj se obává, e nový jízdní řád poškodí krajský Integrovaný dopravní systém a zejména cestující na eleznici. V čem je problém? Soukromí elezniční dopravci ádají o přidělení dopravní kapacity – času na průjezd po trati – pro své dálkové vlaky. Dálkové vlaky mají při přidělování kapacity přednost před regionálními osobáky. Snaha vecpat k dnešním dvaceti dálkovým vlakům Českých drah dalších sedm soukromých musí nutně vést k omezování prostoru pro regionální vlaky provozované Českými drahami. Podle náměstka hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu Romana Hanáka u dnes jeden z vlaků soukromého dopravce způsobil několikanásobné prodlouení přestupu mezi spoji na dvou linkách v samotném Brně. O jeden vlak by přitom jistě nešlo. Problém je systémový. Soukromník jezdí, aby vydělával. Aby mohl vydělávat, musí vytlačovat konkurenty. A tím konkurentem jsou České dráhy, které pořád zajišťují většinu dopravy ve veřejném zájmu. Budoucnost Českých drah i kvůli tomuto problému bude jedním z nejdůleitějších nevyřčených témat letošních sněmovních voleb.
Ondřej Vaculík:
Člověk jménem Rour
Dušan Havlíček:
Jaro na krku. Můj rok 1968 s Alexandrem Dubčekem
Václav Jamek:
Na onom světě se tomu budeme smát
Anna Militzová:
Ani víru ani ctnosti člověk nepotřebuje ke své spáse
Jurij Andruchovyč:
Rekreace aneb Slavnosti Vzkříeného Ducha
Jiří Pelikán, Dušan Havlíček
Psáno z Říma, psáno ze enevy
Jiří Weil:
trasburská katedrála.
Alena Wagnerová:
Co by dělal Čech v Alsasku?
Od roku 2004 udělují Listy Cenu Pelikán - za zásluhy o politickou kulturu a občanský dialog. Více o Ceně Pelikán.
Nechte si Listy doručit domů. Využijte výhodné předplatné!
Mapa webu - přehled článků a struktury webu.
Copyright © 2003 - 2011 Burian a Tichák, s.r.o. (obsah) a Milan Šveřepa (design a kód). Úpravy a aktualizace: Ondřej Malík.
Tiráž a kontakty - RSS archivu Listů. - Mapa webu
Časopis Listy vychází s podporou Ministerstva kultury ČR, Olomouckého kraje a Statutárního města Olomouce. Statistiky.